МЛМ бізнес — що це таке. Переваги MLM бізнесу і його переваги

17

Цю гучну і частково скандальну абревіатуру не чули хіба що немовлята. Деякі вважають, що це чергова схема обману довірливих споживачів, інші – що можливість заробити швидко і багато. МЛМ бізнес що це таке насправді спробуємо розібратися в цій статті.

Зміст

  • 1. Що таке МЛМ бізнес або мережевий маркетинг
    • Історія розвитку МЛМ бізнесу
    • Суть і сутність MLM бізнесу
    • Законність мережевого mlm бізнесу
  • 2. Переваги МЛМ бізнесу і його переваги
  • 2. Висновок

1. Що таке МЛМ бізнес або мережевий маркетинг

MLM (МЛМ в російській варіанті) – це скорочення від англійського multilevel marketing, MLM – багаторівневий маркетинг. Або як його ще називають – мережевий маркетинг.

Основу цього методу складають не прямі продажі через класичні роздрібні магазини, а продажу через мережу торгових агентів (партнерів, консультантів, дилерів).

Радимо почитати: Вендінговий бізнес — що це таке і як його відкрити.

Структура МЛМ бізнесу

Історія розвитку МЛМ бізнесу

Історія мережевого маркетингу бере свій початок у 1927 році, коли творець харчових добавок К. Ренборг почав поширення власної вітамінної добавки і домігся досить непоганих результатів. Коли попит на його добавки перевищив його можливості, йому в голову прийшла ідея залучити друзів і знайомих до розповсюдження його продукції за відповідну винагороду. Пізніше вихідці з його компанії «Nutrilite Products» С. Митенгер і Вільям С. Кассельберри розробили основні принципи MLM, незабаром стали популярними у всьому світі. А в кінці 50-х років співробітники все тієї ж «Nutrilite Products» заснували широко відому торгову мережу «Amway».

Найбільшу популярність МЛМ бізнес і MLM-компанії отримали у 1980-ті – 90-ті роки.

В наші дні мережеві компанії пропонують доволі великий список товарів: від вітамінних добавок і косметики до посуду і побутових приладів. Багаторівневий маркетинг є основою таких компаній, як «Avon», «Oriflame», «Faberlic», «Zepter International». За деякими оцінками, річний обіг мережевих компаній становить близько 200 млрд доларів.

Читайте також: Як можна заробити на МLМ.

Суть і сутність MLM бізнесу

Основу бізнесу становлять дистриб’ютори.

Дистриб’ютор – це торговий агент, діяльність якого можна розбити на три складові:

  • Просування товару.
  • Залучення нових дистриб’юторів і створення власної мережі.
  • Проведення навчальних заходів (тренінгів, семінарів), націлених на досягнення цілей з перших двох пунктів.
  • Винагорода дистриб’ютора складається з оплати за особисті продажі і за проданий товар його підмережею.

    Чим більше особиста мережа – тим більше бонусів отримує агент, розвинув її.

    Ще однією відмінною особливістю таких мереж є позамагазинної збут. Продажі зЕкшн снюються, як правило, на території потенційного покупця (вдома, в офісі або на нейтральній території (торгові центри, кафе тощо).

    Успіх в мережевому маркетингу

    Законність мережевого mlm бізнесу

    Спори з приводу законності діяльності MLM-компаній не вщухають досі. Пов’язано це з тим, що під мультимаркетинговые мережі маскуються сумнівні структури, метою яких є створення фінансових пірамід.

    Багато з цих компаній формують дохід, змушуючи майбутніх агентів оплачувати численні етапи «підготовки» — внесення початкового внеску, купівля мінімальної партії «товару», обов’язкова оплата дорогих тренінгів.

    В результаті у фінансовому виграші залишаються тільки організатори подібних пірамід, а всі учасники-щаблі піраміди залишаються ні з чим, тому що як такого просування товару, як і самого товару не існує.

    Для тренінгів знімаються вселяють конференц-зали, запрошуються підставні особи, нібито досягли колосальних успіхів.

    Бізнес тренінги в МЛМ компанії

    Для того щоб не потрапити в мережі цих шахраїв, не слід довіряти організаціям, робота в яких вимагає значних фінансових вкладень. Так само насторожити має сумнівну якість товару або його повна відсутність.

    Метою серйозної мережевої структури mlm бізнесу є просування товару (як правило, досить високої якості) і розвиток дистриб’юторів зокрема і мережі в цілому.

    У деяких країнах (Корея, Китай, США) діяльність MLM-компаній серйозно обмежена на законодавчому рівні.

    2. Переваги МЛМ бізнесу і його переваги

    Чим же приваблива робота в цьому бізнесі?

    • Неповна зайнятість. За статистикою більшість агентів з продажу зайняті від 1,5 до 5 годин в день. Це дозволяє працювати за гнучким графіком, що актуально для студентів, пенсіонерів, жінок у декретній відпустці.
    • Партнерські відносини, які дозволяють співробітникові самому вибирати темп роботи, зміст і компаньйонів. Відсутній негативний ефект «начальник-підлеглий».
    • Можливість створення власного бізнесу з мінімальними вкладеннями, використовуючи готову схему і отримуючи всебічну підтримку, що зводить ризик провалу до мінімуму.
    • Поступовий перехід до даного виду бізнесу, без необхідності різко змінювати сферу діяльності.

    Самі компанії теж мають суттєві переваги, вибираючи MLM-формат:

    • Низькі витрати на рекламу.
    • Відсутність витрат на утримання офісів і магазинів.
    • Збут виключно свого товару, що виключає ризик «загубитися» на загальній полиці.
    • Висока лояльність клієнтів.
    • Додатковий дохід від проведення платних навчальних заходів.
    • Дистриб’ютор замінює цілий штат співробітників: фахівців з реклами, сервісну службу, менеджерів з підбору кадрів.
    • В умовах кризи, коли класичні лінійні торгові компанії несуть збитки, в MLM-бізнесі спостерігається зростання агентів з продажу. Що залишилися в результаті скорочень фахівці йдуть саме в ці структури в пошуках альтернативного заробітку.

    Активна «антисетевая» політика буде проводитися, поки існує сам формат багаторівневого маркетингу. Хтось бачить в цьому гостру конкурентну боротьбу за споживача великих роздрібних мереж, хтось справедливо звинувачує творців незаконних пірамід. Але так чи інакше прикладів успішних мережевих компаній хоч відбавляй. Важливо зробити правильний вибір.

    Дивіться відео: MLM бізнес що це таке — його тенденції і перспективи

    2. Висновок

    Володіючи повною інформацією про те, що таке MLM-бізнес, можна прийняти зважене рішення – використовувати його для доступу до певної продукції, недоступною в звичайних магазинах, отримати додатковий дохід або розвивати власну торговельну структуру з солідним доходом.