Краудфандинг-що це таке, список російських і світових краудфандингових майданчиків

289

Здрастуйте! у цій статті ми розповімо про краудфандінг.

сьогодні ви дізнаєтеся:

  • що таке краудфандінг;
  • основні його види;
  • особливості краудфандингу в росії;
  • і майданчики для краудфандингу.

краудфандинг – це достатнє молоде та інноваційне явище у світі бізнесу. Завдяки йому багато підприємців змогли запустити свої проекти і заробити на них, а благодійні організації і багато медійні особистості з його допомогою можуть профінансувати багато свої починання. Отже, про все по порядку.

Що таке краудфандінг

У російській мові краудфандінг-запозичене слово. Від англійського crowd (натовп) і funding (фінансування) виходить «фінансування натовпом». Якщо трохи адаптувати цю фразу під російську мову, то виходить «колективне фінансування». Назва говорить сама за себе.

краудфандинг – масовий збір коштів для певного проекту, або реалізації конкретної ідеї.

Він дуже важливий для малого бізнесу і багатьох стартаперів. Таким чином фінансуються багато благодійних акцій, створюється загальне, безкоштовне програмне забезпечення, випускаються книги, пісні та кліпи багатьох виконавців і письменників. Краудфандинг зараз-один з небагатьох способів матеріально допомогти людям у реалізації їхніх ідей.

трохи термінології:

донор – людина, яка вкладає кошти в проект. реципієнт – ті, хто збирає грошові кошти таким чином.

1 найголовнішою умовою краудфандингу є відкритість. Спочатку реципієнт повинен зібрати всі витрати, які він планує покрити за допомогою інших людей, і озвучити цю цифру. Кількість коштів, зібраних на конкретний період часу завжди повинен бути відкритий для всіх. При цьому головна умова-грошові кошти повинні піти саме на зазначену в проекті мету.

Краудфандинг-нове явище в бізнесі, яке означає масовий збір коштів на реалізацію якогось проекту. Людей, які інвестують кошти називають донорами, тих, хто реалізує проект – реципієнтами. Використовувати краудфандінг можна тільки на умовах відкритості. Вся інформація про збір коштів, а також витрати і винагороди (якщо такі є) надаються всім бажаючим.

краудфандинг підходить для:

  • малого бізнесу і різних стартапів;
  • благодійних організацій;
  • письменників і музикантів;
  • вболівальників і фанатів;
  • та ін.

Види краудфандингу

краудфандинг, як бізнес напрямок, має 3 різних види:

  • reward crowdfunding;
  • debt crowfunding;
  • equity crowdfunding.

Всі вони розрізняються підходом до вкладень як з боку донора, так і реципієнта. Про кожного трохи докладніше.

Reward crowdfunding

Один з найпопулярніших способів краудфандингу. Головна його особливість-видача нагороди донору за його інвестиції. Причому нагорода рідко включає в себе якісь гроші, або іншу “віддачу” за інвестиції. Саме в цьому виді краудфандингу і відкривається вся його суть-тобі потрібно, ти і вкладай гроші. Але простіше пояснити на конкретному прикладі.

Зараз стало досить модним збирати гроші на кліпи, випуски альбомів, запис окремих пісень за допомогою сервісів краудфандингу. І ось, група, із середньою кількістю відданих фанатів (кілька тисяч) вирішила запустити проект, і зібрати 400 000 рублів для того, щоб зняти новий кліп на свою пісню.

вони роблять тему на проекті, запускають її і виставляють нагороди:

  • 100-500 рублів-доступ до запису кліпу відразу після зняття;
  • 500-1000 рублів-кліп, + автограф;
  • 1000-2000 рублів-кліп + постер з усіма автографами
  • і т. Д.

За таким принципом і працює даний вид краудфандінга. Здебільшого він буде цікавий творчим людям, або благодійним організаціям, які хочуть отримати гроші з тих людей, яким подобається ідея, і вони хочуть бути її частиною. Або ж для спортивних команд, які збирають гроші на щось, і хотіли б заручитися підтримкою своїх фанатів. На сьогоднішній день в росії-найпопулярніший вид краудфандингу.

Equity crowdfunding

Спосіб краудфандингу, більш схожий на серйозні інвестиції в бізнес. Він передбачає покупку частки (відсотка) в компанії за вкладення коштів. По суті, це простий спосіб продавати частки в бізнесі, знаходити собі партнерів, і так далі. Працює з уже запущеними проектами, або з тими, які тільки починають свою роботу. При цьому отримання прибутку зовсім не гарантується. Навпаки-інвестор приймає на себе всі ризики, пов’язані з вкладенням в проект.

Відмінно підходить для малого та середнього бізнесу, які постійно вимагають грошових інвестицій для активного розвитку. Для компаній, які ставлять перед собою масштабні цілі, залишатися в рамках маленької організації досить невигідно, і тому вони постійно повинні шукати інвесторів і кошти для реалізації масштабних завдань. А за допомогою такого способу краудфандингу, інвесторів знайти досить легко.

Debt crowdfunding

Цей вид краудфандингу дуже схожий на попередній, тільки з однією лише різницею-все це робиться в борг. Це і криється в назву, адже debt – борг з англійської. Виходить, що донор, виступаючи в ролі інвестора, вкладає свої кошти в проект, який обіцяє йому або повернення інвестицій, або частку в проекті, і відповідно прибуток. Це досить ризикована модель краудфандингу для інвестора, адже він не може до кінця знати, у що він вкладається, і що зможе отримати натомість.

Але, в той же час, це відмінний спосіб для стартаперів – залучити додатковий капітал, гарантувавши повернення коштів, або навіть частку в компанії (відрахування прибутку) для тих, хто вклався в проект. Стартапи завжди припускають певний ризик для тих, хто з ними працює, і це стосується і донорів, і реципієнтів. Але, тим не менш, цей спосіб дійсно хороший, як альтернатива інвестицій з цінними паперами.

Крім цього, є ще безліч інших класифікацій, які випливають з цієї основної. Єдине, що слід додатково виділити – краудлендинг. to lend в англійській мові – позичати в борг.

краудлендінг – колективне кредитування.

досить цікавий вид діяльності, який ділиться на 2 підвиди:

  • p2p – peer to peer-рівний рівному) – кредитування фізичних осіб, фізичними особами;
  • p2b (peer to business-рівний бізнесу) – кредитування юридичних осіб, фізичними особами.

Досить молодий спосіб фінансування, який в росії і країнах снд майже не набув поширення. У європі його популярність тільки починає зростати. Це зручно тому що вкладник отримує більший відсоток, ніж у банку, а позичальник навпаки, набагато менший. Але слід враховувати, що це досить ризикований спосіб краудфандингу, адже забезпечення за таким кредитом найчастіше немає. Поки цей вид продовжує розвиватися, і на певному етапі розвитку він повинен прийти до гарантійності повернення грошових коштів, як це робиться в кредитних організаціях.

Історія розвитку краудфандингу

Щоб визначитися, навіщо ж все-таки потрібен краудфандинг, потрібно звернутися до історії американського ринку. Якраз звідти в росію і прийшла така цікава ідея, як масовий збір коштів.

Спочатку, ще з середини 20 – ого століття, американський ринок цінних паперів пішов по іншому, і дуже цікавому шляху-приблизно половина акцій невеликих компаній, що розвиваються, продавалася за допомогою нерегульованого ринку. Це означає, що купити акції, наприклад, невеликий пральні, яка тільки відкрилася, міг будь-який бажаючий, хоч в гаражі у власника бізнесу.

І в підсумку це все призвело до того, що великі накопичення витікали в бік бізнесу, і багато з тих, хто грамотно вкладався в акції невідомих компаній, через якийсь час отримували чималі статки. Наприклад, одна з американських сімей отримала за 5 років близько 3 мільйонів доларів, купивши на початку 80-их акції невеликої компанії з виробництва пластикових стаканчиків. Через 5 років те, що вони купили за кілька сотень доларів, коштувало 3 мільйони. І це далеко не одиничний випадок.

Питання регулювання такого ринку залишалося відкритим. З одного боку – складності невеликих компаній з реєстраціями випуску акцій-з іншого, можливістьСпекулювати і заробляти на інвесторах, шляхом продажу їм неякісних акцій. При цьому народне інвестування дійсно допомагало малому і середньому бізнесу. Таким способом, за допомогою продажу акцій/часток/паїв, розвинулася не одна компанія на ранніх етапах.

Велика кількість малого бізнесу в америці, а також активний розвиток стартапів – як цілого напрямку в бізнесі, породило потребу у великій кількості малих інвестицій. 10-50 тисяч доларів, це не та сума, на яку слід було б випускати акції, реєструвати, і реалізовувати їх за допомогою посередників на вторинному ринку. І саме це породило потребу в народному фінансуванні. Почали масово виникати краудфандингові майданчики, а в 2012-му році в америці і європі було офіційно скасовано обов’язок державно реєструвати краудфандингові проекти.

Навіщо потрібен краудфандінг

Після того як з історією і передумовами створення такого краудфандінга, який є зараз закінчено, можна визначитися, навіщо ж він потрібен. Як вже говорилося раніше, головна ідея краудфандингу-реалізація ідей людини. Правда, суспільство саме вибирає, які ідеї фінансувати, а які ні. По суті, краудфандінг дуже точно відображає настрій і потребу натовпу в цілому. Воно показує, що цікаво звичайним людям в даний момент.

Це наріжний камінь бізнесу-реалізація людських потреб. Тільки при цьому не кожен бізнесмен робить те, що хочуть оточуючі. Але краудфандінг-це реальне відображення бажань натовпу. Якщо вони чимось цікавляться, значить, їм це потрібно, а отже, вони будуть в це інвестувати свої гроші.

При цьому краудфандинг хороший і для талановитих стартаперів, які хочуть реалізовувати свої проекти, але не володіють своїм капіталом. Крім того, щоб залучити кошти, грамотний бізнесмен може подивитися, як зустрінуть його проект звичайні люди – якщо вони захочуть в нього інвестувати, значить, їм було б цікаво отримати продукцію – результат його підприємницької діяльності. І це вже привід розвивати свій бізнес, і своєрідний тест на клієнтів.

Також і з творчою діяльністю. Якщо фанати хочуть побачити новий кліп або пісню виконавця, новий фільм, або мультсеріал, то вони будуть вкладати свої гроші. Це зводить ризики реципієнтів до мінімуму, і дає донорам відчути себе частиною будь-якого більш масштабного проекту.

Крім цього, талановиті письменники отримують можливість випустити свої книги за рахунок своїх читачів. Адже дуже часто, видавництва бракують книги, згідно зі своїми часто дуже дивними критеріями. І молодому письменнику буває дуже складно бути почутим. І таким чином, фанати отримують можливість підтримати свого кумира, і допомогти йому самореалізуватися.

І сама людяна мета краудфандингу-допомога в благодійності. Багато організацій, що займаються допомогою бездомним, постраждалим під час стихійних лих, інвалідам, не мають власних коштів. І краудфандингові проекти для них-спосіб не тільки привернути увагу до певної проблеми, а й отримати фінансову підтримку від кожного.

З краудфандингом кожен може стати частиною більшого, незалежно від того, чи буде це інноваційна ідея, новий альбом невідомої групи, або допомога хворій дитині. Це інвестиції, доступні кожній людині, незалежно від його матеріального становища і ваги в суспільстві.

Відмінні риси краудфандингу

Вашій увазі будуть представлені 6 відмінних ознак краудфандингу. Саме вони і визначають цей напрямок, допомагають йому рухатися вперед і залучати величезну кількість донорів по всьому світу. І саме завдяки їм мільйони ідей знайшли кошти на свій розвиток, сотні тисяч людей знайшли гроші на те, щоб здійснити свої плани.

  1. чітко визначена мета . Найважливіший пункт. Перед тим як створити свій проект, реципієнт повинен заздалегідь визначитися з тією метою, на яку він витратить гроші. Використання позикових коштів на потреби, не зазначені в проекті не допускаються.
  2. обмеження часу . Одна з найважливіших частин краудфандингу. Вона допомагає реалізовувати ту ідею, про яку говорилося раніше – виявляти, що зараз потрібно людям. Якщо вони відчувають в цьому потребу, то вони в певні терміни інвестують свої кошти, і допоможуть в реалізації ідеї. Якщо ні-то проект закриється, так і не зібравши потрібну кількість грошей.
  3. ризики . Вкладаючи свої грошові кошти, донор не отримує ніяких гарантій в тому, що він зможе повернути кошти або отримати прибуток. Це основний принцип інвестування. При цьому соціальні та благодійні проекти і зовсім не припускають отримання доходу донором.
  4. широка спеціалізація . Краудфандингом можуть скористатися багато напрямків бізнесу, мистецтва та благодійності. На сучасних майданчиках може сусідити музика, інноваційні технології, і допомога постраждалим від землетрусу.
  5. відкритість . Кожному бажаючому, не тільки донорам, надається інформація про хід збору коштів, цілі проекту та можливі нагороди. Це робиться для того, щоб кожен міг зрозуміти, у що він хоче інвестувати, і побачити бізнес в найдрібніших деталях.
  6. головна мета-результат . Кожен проект зобов’язаний звітувати своїм донорам про те, як проходить реалізація поставлених цілей. І тут тонка грань-якщо проект провалився, наприклад комп’ютерна програма не знайшла попиту серед користувачів, то всі гроші, інвестовані в стартап, залишаються в ньому. Він вважається збитковим, і все. Але якщо розробник просто не став писати програму, то він зобов’язаний повернути гроші своїм донорам.

Тому краудфандінг так і затребуваний у всьому світі. Отримують фінансову підтримку тільки ті проекти, які дійсно цікаві своїй аудиторії. Тільки те, що дійсно буде користуватися попитом, незалежно від того, стартап це чи благодійність. Тому підприємцям-початківцям можна порекомендувати використовувати краудфандингові майданчики не тільки як спосіб залучення грошових коштів, а й аналізу клієнтського інтересу.

5 порад, як правильно запустити краудфандинговий проект

Досягти успіху на краудфандинговому майданчику – досить складне завдання. Донори повинні помітити проект із сотень інших, вирішити, чи варто йому довіряти, а потім зрозуміти, чи можна в нього вкладати свої гроші.

для того щоб досягти успіху і залучити кошти в якийсь проект, досить виконати 5 основних правил:

  1. реалістичність цілі . Амбітні цілі для бізнесменів-дійсно хороша ідея. Але для того щоб залучити кошти, потрібно ставити реальні завдання, і їх реалізовувати. Саме тому набагато краще збирати гроші на невеликий проект, який ви зможете реалізувати, і який буде вам під силу, ніж замахнутися на щось велике і просто не знайти прихильників. Найголовніше завдання-поставити реальну мету, яку можна виконати.
  2. час . Як показує статистика, сезонності схильні навіть інвестиції. Літній період – саме несприятливий час для того щоб починати свій проект. Гарний час-середина осені, той момент, коли основна маса людей повернулася з відпусток і заробила достатньо грошей, щоб інвестувати їх в цікаві стартапи.
  3. оригінальна ідея . Тут потрібно знайти баланс між тим, щоб виділитися, і залишитися в реальності. Проект повинен виділятися з сотень інших, але при цьому він не повинен скочуватися в щось недосяжне.
  4. велика кількість інформації . Інформація про себе, про бізнес, про плани на його реалізацію, досвід роботи з минулими проектами, досягнення, звіти про результати, і так далі. Чим більше інформації є у проекту, тим більше йому довіряють, і, отже, тим більше в нього хочуть вкладатися. Проектам, яким нема чого приховувати, люди довіряють набагато більше, ніж невідомим.
  5. чіткий бізнес-план . Середньостроковий бізнес-план з розрахунками, ідеями, планами завжди приверне увагу. Реалісти, які тверезо оцінюють свій бізнес, будують чіткі плани, представляють, хто цільова аудиторія, постачальники, і як вони зможуть реалізувати свою ідею в прибуток, залучають звичайних інвесторів.

Крім цих загальних правил, у кожного майданчика є свої особливості і підводні камені, які потрібно вивчити ще до того, як збір коштів буде запущений. Підходити до відкриття свого краудфандінгового проекту потрібно з усією відповідальністю і уважністю, адже це реальний бізнес. У ньому не місце промашкам і помилкам.

Краудфандинг у світі

Перш ніж говорити про світові майданчики, потрібно зрозуміти, як працює краудфандинг у всьому світі.

весь процес можна описати в 7 кроків:

  1. створення ідеї . Це найважливіший етап, який визначає успішність бізнесу, інвестиції в нього, та й в цілому чи буде підприємець успішний;
  2. теоретична підготовка . На цьому етапі – вибір способів інвестування( в цьому випадку краудфандинг), підготовка бізнес-плану, пошук майданчика, збір необхідних даних про те, як створити проект;
  3. створення проекту . Цей етап можна також назвати тестом – чи буде попит на ідею, і відповідно на продукт, визначаються винагороди за інвестиції, терміни і т. Д.;
  4. збір коштів . Етап, що вимагає мінімальної участі з боку реципієнта. Донори цікавляться проектами, і якщо знаходять в ньому сенс, то вкладають гроші;
  5. закінчення збору коштів . Здійснюються виплати на користь майданчика, грошові кошти переходять на банківський рахунок, і через якийсь час йдуть на рахунок бізнесмена;
  6. реалізація ідеї . У цей момент ідея перетворюється в реальність, кошти витрачаються за призначенням;
  7. звіт про результати . Потрібно відзвітувати своїм донорам про реалізацію проекту, що було зроблено, що належить. На цьому етапі нараховуються винагороди, якщо такі є.

У всьому світі, краудфандинг-відмінний спосіб інвестицій для малого та середнього бізнесу, також підтримка талановитих творчих діячів. Саме для цього існує достатня кількість популярних краудфандінгових майданчиків.

Популярні світові майданчики краудфандингу

тепер докладніше про п’ять найпопулярніших краудфандінг платформах:

kickstarter – найпопулярніша краудфандинг майданчик у всьому світі. На її основі і створювалися багато інших платформ, які функціонують досі. Саме вона поклала головну ідею: якщо проект провалюється, тобто не збирає необхідні кошти за відведений період часу, то всі гроші повертаються назад донорам.

Основна спеціалізація кікстартера-креативні проекти. Це нові гаджети, різні музичні, ігрові, літературні і навіть новинки кіно. Майже будь-яка творча ідея може знайти відгук на kickstarter, і отримати необхідні інвестиції. Про “силу” кікстартера говорить те, що він входить в тисячу найпопулярніших світових сайтів. Комісія за залучення коштів – 5%.

indiegogo – друга за популярністю міжнародна платформа краудфандингу. Її головна відмінність від кікстартера в тому, що всі залучені кошти донорів перераховуються реципієнту. Навіть якщо проекту не вдалося зібрати необхідних інвестицій, гроші донорам не повертаються.

1 спеціалізація ресурсу-інноваційні та творчі ідеї. Також присутня благодійність. Часто тестуються нові напрямки залучення коштів. Комісія ресурсу залежить від того, чи була залучена сума грошей повністю. Якщо так, то стягується 4%, якщо коштів не вистачило, то на користь майданчика йде 9%.

rockethub — майданчик для новачків краудфандингу. Її спеціалізація-мистецтво, інновації та благодійність. Ідеально підходить для тих, хто тільки недавно дізнався про краудфандінг і не знає, з чого почати. Прямо на сайті існує окрема школа, яка допоможе новачкам зрозуміти, що писати в проекті, як залучити більше донорів до однієї ідеї, і в цілому прорекламувати проект ще до його запуску.

Працює ця платформа точно також, як і indie. Скільки коштів було зібрано, стільки й отримає реципієнт. Залежно від того, чи була зібрана сума, розрізняються і відсотки. Якщо всі гроші були отримані, то платформа отримує менший відсоток.

peerbackers можна назвати повністю універсальною платформою краудфандингу. Тут можна інвестувати як в нові проекти, так і в той бізнес, який вже давно існує. Список реципієнтів самий різний – від благодійних організацій, до середніх бізнесменів, які потребують інвестицій. Але на цій платформі існує обмеження – 25 тисяч доларів на один проект.

Система також пропонує пройти навчальні курси всім бажаючим. У них відразу після реєстрації клієнту пояснять, як користуватися платформою, основні підводні камені краудфандингу, і як можна буде залучити достатню кількість донорів. Комісія стандартна-5%.

booomerang – мабуть, найбільш значуща з усіх майданчиків. Виникла вона в данії, і спочатку, основним напрямком для залучення коштів була творчість-музика і комп’ютерні ігри користувалися особливою популярністю. Але потім, вийшовши на новий рівень, і ставши відомим у всій європі, майданчик змінив напрямок на благодійність. Соціальні проекти тут користуються набагато більшою популярністю, ніж на кікстартері.

Що стосується сум, то тут все теж трохи інакше. Соціальні проекти рідко намагаються зібрати велику кількість грошей, і тому середня сума збору по одній акції – 10 тисяч доларів.

Також, є майданчики, які практикують краудфандинг на особисті потреби. На них публікуються проекти, де люди збирають гроші на весілля, похорон, покупку життєво важливих речей. Наприклад, indiegogo, які відносно недавно запустили краудфандинг на весілля, навчання та інші життєво важливі події.

Краудфандинг в росії: особливості та майданчики

Справи в росії йдуть не так райдужно, як за кордоном. Якщо там краудфандинг давно є і засобом розвитку малого бізнесу, і благодійною підтримкою, то для росії це все ще в новинку.

Звичайно, багато проектів кожен день реалізовуються і в росії, але такого соціального охоплення ще немає. Зараз, як і на ранньому етапі європейського краудфандингу, великою популярністю користуються творчі ідеї різних музикантів, поетів, або режисерів. Менш популярні соціальні проекти, але змі сприяють їх охопленню і подальшої популяризації.

1. Зі стартапами в росії справи йдуть досить погано. Малий бізнес розвивається досить погано, і тому оригінальні та інноваційні ідеї з’являються рідко, а реалізуються ще рідше. Проте цей напрямок буде активно розвиватися, також як і на заході, адже це зручний спосіб не тільки для бізнесменів, а й для донорів, які теж зацікавлені в проектах.

у росії можна виділити лише кілька дійсно потужних і популярних майданчиків для краудфандингу:

boomstarter – одна з найпопулярніших в росії платформ для краудфандингу. Залучає кошти як для благодійних цілей, так і для реалізації творчих проектів. Для стартапів та інноваційних ідей цей майданчик підходить дуже мало.

planeta – найпопулярніший в росії сайт по залученню інвестицій методом краудфандингу.

При цьому в росії, краудфандинг розвивається не так ефективно, як в країнах європи. Багато майданчиків закриваються, не бачачи подальшого розвитку, і інвесторів для продовження. Однією з них була платформа “з миру по нитці” – сервіс для благодійного залучення коштів на соціальні потреби. Ця ідея не прижилася в росії, тому проект було вирішено закрити.

Але незважаючи на це, кількість підприємців, які стартували за допомогою цього способу все збільшується. Експерти прогнозують, що через кілька років, ринок краудфандингу збільшиться в 10 разів, що спричинить за собою активний розвиток підприємництва, творчої діяльності, а також благодійності.

Якщо це станеться, то краудфандинг в росії і країнах снд вийде на наступний рівень, і дозволить всім стартаперам і бізнесменам залучати кошти для реалізації своїх проектів і тестування ринку. Але поки переважає початкове прагнення до творчості та благодійності, з рідкісним винятком для бізнесу.

Чому вигідно використовувати краудфандинг

для того щоб зрозуміти всі вигоди для бізнесмена, можна скористатися наступною таблицею:

Як ви можете бачити, головна відмінність в тому, що в краудфандингу гроші збираються без активної участі інвестора. Досить знайти хороший спосіб винагороди і» підігрівати ” публіку. Все інше відбувається само собою. Також, терміни інвестування за допомогою краудфандингу за статистикою нижче, адже на пошук інвесторів може піти набагато більшу кількість часу.

також, важливим фактором є і реклама на краудфандинговых платформах. чимало стартапів були поглинені більшими компаніями за величезні гроші, просто через увагу до них на майданчиках залучення коштів. Такий стартап можна дійсно вважати успішним, адже він приніс своєму творцеві великі гроші, а проект залишився на плаву протягом довгої кількості часу.

для творчих людей вигоди ще прозоріші. продавати свої проектиВидавництвам і продюсерам набагато менш прибутково і зручно, ніж своїм фанатам. Також, це можливість для молодих письменників і музикантів заявити про себе, і випустити свої перші творіння за рахунок чужих грошових коштів. А зручна система винагород, дозволяє реалізувати перші копії свого матеріалу, тим самим збільшивши свою популярність.

реалізація благодійних проектів за допомогою краудфандингу-найпростіший спосіб привернути увагу і гроші до певної проблеми. особливо важливі проблеми висвітлюються в змі, і отримують активний розголос в інтернеті, що залучає додаткових учасників і грошові кошти. Майданчики краудфандингу-своєрідна реклама, і спосіб привернути увагу людей до будь-якої проблеми.

Приклади краудфандингових проектів

найуспішніший краудфандинговий проект на кікстартері-pebble smart watch. високотехнологічний годинник для смартфонів. Компанія в перший день свого існування зібрала більш ніж 1 мільйон доларів. За весь час акції, яка тривала трохи менше місяця, розробники змогли зібрати більш ніж 10 мільйонів доларів. Залучення коштів проходило за схемою reward crowdfunding – за перерахування 99 і більше доларів донорам обіцяли новий годинник, ще до початку продажів.

один з найгучніших прикладів краудфандингу – передвиборна виборча компанія барака обами в 2008-му році. за весь її період, було зібрано понад 280 мільйонів доларів. Близько 2 мільйонів американців витратили свої гроші, щоб підтримати його компанію. Завдяки таким інвестиціям, майбутній президент зміг провести передвиборчу кампанію, і завдяки їй виграв наступні президентські вибори.

стівен кінг, відомий письменник виклав главу своєї книги і запропонував ознайомитися з нею за 1 долар. в результаті весь його проект зібрав понад 1 мільйон доларів, на які він повністю випустив книгу.

найуспішніший проект на російській платформі краудфандингу planeta-запис нового альбому групи аліса. він зумів залучити інвестиції в 11 мільйонів рублів трохи більше ніж за 4 місяці.

рекордсмен бумстартера-настільна гра серп . Вона зібрала на російському платформі близько 7 мільйонів рублів. Досить вагома цифра за російськими мірками.

З цих історій успіху можна виділити наступне: благодійні, творчі, політичні та інноваційні ідеї є найпривабливішими у всьому світі. Незалежно від країни, увага до мистецтва, політики і людських проблем, залишається найважливішим приводом для вкладення грошових коштів.

Висновок

краудфандинг – цілий напрямок в бізнесі, який продовжує активно розвиватися. Його можна назвати народним фінансуванням-спосіб залучення коштів, при якому звичайні люди можуть взяти участь у розвитку будь-якого проекту, і реалізації будь-якої ідеї. Він показує, що затребуване у людей, а також те, що може привернути їх увагу. У росії краудфандинг тільки починає зароджуватися, але також має величезний потенціал, реалізуючи який, можна буде домогтися активного розвитку малого і середнього бізнесу.