Як створити свій бренд одягу

21

Багато відомі марки одягу починали свій шлях з маленької майстерні вдома і скромного бутіка на периферії. Хобі − виготовлення оригінальних капелюшків стало прибутковим бізнесом і підставою для модного дому «Chanel». А ідея двадцятирічних хлопців випустити футболки з принтом Siberia Wear втілилася за три роки в кілька колекцій толстовок, пуховиків і браслетів, які успішно продаються по всій Росії. Бізнес на створенні свого бренду одягу та аксесуарів однаковою мірою приваблює людей креативних, отримують естетичне задоволення від творчості, і прагматиків, які роблять ставку на рентабельність такої справи.

Зміст

  • Що, для кого і навіщо
  • Навчання або команда професіоналів
  • Оригінальність концепції і вибір напрямку
  • Інвестування проекту
  • Від ескізу до виробництва
  • Де шукати матеріали
  • Виробництво
  • Організація продажу (юридична та практична сторона)
  • Реклама і просування бренду

Що, для кого і навіщо

Щоб розробка і моделювання бренду приносив не тільки задоволення, але й гроші, майбутній творець колекції одягу зобов’язаний ретельно продумати відповіді на такі важливі питання:

  • Що ви будете створювати?
  • Хто вашим дітищем буде користуватися?
  • Де ви зможете продати плоди вашої творчості?

Якщо є бажання лише самовиразитися, то такий одяг навряд чи хтось захоче купувати і використовувати. Стратегію «що, для кого і навіщо» потрібно серйозно продумати в самому початку шляху. Щоб ваша марка була популярна у споживача, моделі одягу повинні бути зрозумілі людям з різним сприйняттям моди і її застосуванням у повсякденному житті. Визначте цілі створення бренду. Або своя марка − це інструмент творчої самореалізації власних амбіцій, але в який цілком можливо залучити сторонні інвестиції.

Або ви створюєте самостійно повноцінний бізнес-проект, тобто крім творчості виробляєте комерційний продукт − одяг для людей. І тоді важливо зрозуміти, хто ваша цільова аудиторія, її соціальний статус і вікові рамки, фінансові можливості споживача та інше. Виходячи з стратегії будується вся бізнес-конструкція, яка визначить якість і вибір матеріалів для виробництва продукту, його асортиментну лінійку. Це, в свою чергу, обумовлює цінову нішу при реалізації марки одягу. А значить і потенційного покупця бренду.

Навчання або команда професіоналів

Маса ідей, на перший погляд цілком життєздатних, не були реалізовані через відсутність елементарних знань про те, як втілити їх у життя. Дизайн одягу вимагає деякої технічної підготовки, тому, якщо є можливість отримати профільну освіту, використовуйте її. Хоча б для того, щоб повною мірою контролювати всі процеси створення бренду. Але відсутність глибоких знань з моделювання одягу та аксесуарів не завадить вам найняти команду професіоналів. Які зможуть втілити ваші дизайнерські ідеї в життя і грамотно вибудувати виробництво.

Найскладнішим, мабуть, стане пошук хорошого конструктора одягу. Тому що вам не потрібна людина, яка скаже: так ніхто ніколи не робив. Вам потрібен профі, який зуміє реалізувати найсміливіші ідеї і знайде шляхи компетентно впровадити їх на виробництві.

Якщо раніше було дуже важко знайти колектив хороших швачок і технолога, то сучасний молоді дизайнери на перших порах ползутся послугами вже налагоджених швейних виробництв. Такі можна знайти в вашому місті, області, столиці, за кордоном, нарешті. Все буде залежати від суми стартових вкладень і загальної стратегії розвитку бренду. Самостійно працююче виробництво на аутсорсинг дозволяє не витрачати на нього дорогоцінний час. Яке з користю можна використовувати для пошуку каналів збуту та розроблення нових колекцій.

Якщо у вас є невелика команда ентузіастів, готових попрацювати заради майбутніх прибутків. То можна самостійно організувати маленьку пошивочную майстерню, де і буде створена перша колекція під реалізацію. Але в будь-якому випадку потрібно пам’ятати, що модна індустрія − це командна гра, в якій всі гравці повинні бути зацікавлені, як у процесі творчості, так і в кінцевій вигоді.

Оригінальність концепції і вибір напрямку

Виходячи з обраної стратегії, потрібно визначити концепцію бренду. Багато що залежить від суми, якою ви володієте на старті проекту. Тому часто вибирається невелика лінійка, наприклад, світшот, футболка і кепка. Цільова аудиторія: молодь, люди, що ведуть активний спосіб життя і віддають перевагу спортивному стилю в моді, тобто особливих вікових обмежень немає. Ціни краще витримати в середньому сегменті. Дана одяг быстроизнашиваемая, вимагає частої заміни, значить попит буде постійний.

Але адже такого роду речей і так достатньо на ринку. Тому ваше завдання зробити їх оригінальними, доступними, але при цьому якісними і з адекватною ціною. Для цього обов’язково аналізується конкуруючі виробництва, ринок всіх напрямів і ніш. Оцініть бренди, які вже представлені в роздробі, які їх позитивні і негативні сторони. І продумайте, що ви можете запропонувати натомість більш актуальне, зручне та креативне.

Такий аналіз дасть можливість з точністю визначити вибір напрямку і вашу цільову аудиторію. Не виключено, що первинний задум дещо зміниться, наприклад, буде вирішено, що комплект світшот-кепка варто доповнити ще й рюкзаком того ж стилю. Чи будуть створені аксесуари зі шкіри та взуття ручної роботи. Тут знадобиться чиста творчість і креатив, так як «просто хороші спортивні штани» або «класна футболка» на ринку одягу вже є. І вони, швидше за все, вже набридли споживачеві.

Інвестування проекту

Є два шляхи фінансування проекту по створенню марки одягу: власні кошти і сторонні інвестиції. Наприклад, молодим підприємцям – творцям бренду Siberia Wear для випуску перших 30 футболок було вкладено в проект 7 тис. руб. Ще 2 тис. руб. витратили на стікери і упаковку продукції. Першу партію протягом тижня розпродали по 650 руб. за футболку. В основному купували друзі, кілька штук купили через «ВКонтакте» і роздарували в рекламних цілях.

Згодом ця лінійка моделей отримала назву Siberia Classic і стала самої продаваної колекцією марки.

Зароблені від першого продажу гроші пішли на виготовлення нової партії виробів. Щоб не привертати на старті сторонніх інвестицій творці нового бренду пропонували свій товар під реалізацію. І навіть один з партнерів для фінансування наступної лінійки моделей підробляв офіціантом. Швидше всього, що стороннє інвестування знадобиться на етапі розширення виробництва. Коли ви зможете довести інвестору, що його вкладення окупляться з торицей, продемонструвавши результати успішної діяльності. І тоді вашими фінансовими партнерами зможуть стати, наприклад, власники торговельних мереж, де ви успішно продавали свій товар.

Наприклад, ті ж челябінські підприємці свій бренд Siberia Wear зараз розвивають тільки за рахунок оборотних коштів, але сторонні фінансові вливання в бізнес вітаються. А інвесторів шукають за допомогою краудфандінга і інформаційних і тематичних публікацій.

Від ескізу до виробництва

Шлях від ідеї моделі до її виробництва складається з декількох етапів. Коли обрана концепція, на рівні ескізу потрібно передбачити, яка тканина та фурнітура буде використана для конструювання моделі. Пошуки якісного матеріалу та інших матеріалів повинні забезпечити вам не тільки випуск першої зразково-показовою партії одягу. Але і, в разі успіху, подальше налагоджене виробництво бренду. Іноді те, що дуже подобається, може опинитися в недостатній кількості або його важко закуповувати.

Тому будьте готові, що придбаний матеріал і фурнітура здатні в корені змінити первісну ідею, але на те це і творчий бізнес. Головне, щоб не була спотворена загальна концепція бренду і ви строго дотримувалися стратегії «що, для кого і навіщо». Тобто, орієнтири залишаються незмінними: утилітарність і при цьому оригінальність виробу, оптимальна якісна і цінова ніша, купівельна спроможність та цільова аудиторія. Коли готовий остаточний ескіз, до його втілення в реальність приступає конструктор. Для цього на початку грамотний фахівець переведе ваш ескіз в лекала і за ним буде зшита пробна модель.

Тут варто зазначити, що зразок майбутнього бренду найкраще пошити на виробництві. Так як виріб, зроблене в домашніх умовах, сильно відрізняється якістю виконання від фабричного. Добре виконана зразкова модель стане в нагоді у випадку, коли ви будете змінювати або розширювати виробництво і демонструвати її на різних фабриках. Процес виготовлення пробного вироби досить кропіткий. Потрібно позбавити модель від усіх сумнівних рішень і незручних дрібниць, для чого не шкодувати часу на примірки.

Причому приміряти одяг потрібно на фігури різного типу, щоб побачити можливі огріхи конструкції і крою або, наприклад, те, що задумана тканина не підходить для даної ідеї та інше. Коли модель відпрацьована і зшита за чистовим лекалами, розробляються градація лекал за розмірами і ростам вже для пошиття пробної партії на виробництві.

Де шукати матеріали

Пошуки тканин і фурнітури один з важливих етапів, так як повинен забезпечити концепцію бренду і реалізацію проекту з метою одержання прибутку. Є вітчизняні зразки гарних тканин, але асортимент ширше у зарубіжних виробників. Досвідчені бізнесмени новачкам радять не зв’язуватися з прямими поставками, так як можливі складнощі з митницею і термінами доставки. Тому краще знайти досвідченого посередника, який давно закріпився на ринку поставок матеріалу і фурнітури для швейної промисловості.

Виробництво

Як було зазначено вище, для початківця творця бренду є два шляхи організації виробництва: самостійне і на аутсорсингу. Якщо прийнято рішення про відкриття власного міні-виробництва, то потрібно відповідні площі, де розміститися пошивний цех і шоу-рум для презентації моделей (60-80 квадратів). Дане приміщення бажано облаштувати в густонаселеному центрі міста з хорошою транспортною розв’язкою і прохідністю. Подбайте про інтер’єр, який повинен відповідати статусу потенційного покупця і концепції бренду. Оснащення виробництва підбирається згідно ескізу майбутнього бренду, коли обговорюється матеріал для виготовлення моделі.

Так як, якщо ви плануєте розробляти марку одягу зі шкіри або трикотажу, то і швейне обладнання має бути спеціально пристосованим до роботи саме з цими матеріалами. Знадобляться манекени, вішалки, примірочні і інший інвентар для пошиття одягу. Далі треба подбати про підбір кадрів: швачки, закрійниці, персонал, що обслуговує швейні та інші агрегати, бухгалтер та інше. У загальному і цілому, виходячи з тих сум, які можна витратити на організацію виробництва, обирається або вже існуючі фабрики на умовах договору, або власне міні-виробництво.

Організація продажу (юридична та практична сторона)

Ви, звичайно, можете шити одяг у себе вдома і продавати її через соц. мережі. Але великих прибутків і масштабного розвитку ви не отримаєте, навіть якщо ваша дизайнерська ідея унікальна. Тому, щоб увійти у великий бізнес, потрібно подбати про законність свого виробництва і реалізації продукції. Для цього ви реєструєте індивідуальне підприємництво зі спрощеною системою оподаткування. Це найбільш швидкий і найменш витратний спосіб постановки на облік у контролюючих органах.

Якщо у вас в планах відкриття міні-цеху з пошиття маленьких партій одягу на продаж, то тут знадобляться дозволи від екологічної, пожежної та санітарної інспекцій. Такі ж документи будуть потрібні, якщо ви збираєтеся реалізовувати продукцію через власний магазин. На початковому етапі великої оптової торгівлі, звичайно, не передбачається. Щоб ваш бренд стали відрізняти від інших, його потрібно зуміти продати з будь-якого ресурсу: свій інтернет-магазин, сайти-агрегатори, блошиний ринок, групи в соц. мережах, виставки та ярмарки. Поки у марки низький рівень впізнаваності організація збуту колекції через великі мережеві маркети неможлива.

Можна зробити спробу домовитися про продаж своїх речей в більш-менш відомих магазинах. Є дві схеми − віддавати одяг під реалізацію в торгові точки, що мають свої площі у великих ТЦ (за відсоток від суми). Або збути відразу баєрам магазину невелику партію виробів, а вони її перепродадуть вже з націнкою. Досвід показує, що другий шлях швидше підвищує рівень впізнаваності бренду.

Власний інтернет-магазин на перших порах швидше служить рекламою, ніж приносить відчутний прибуток, але без нього не обійтися. Плюс, якщо ви не маєте коштів на оренду приміщень під реальний бутік, онлайн простір забезпечить прямі продажі без зайвих витрат.

А паралельно треба працювати з іншими видами реалізації, просувати марку одягу, працювати над її піаром. І от коли у вас буде розкручений бренд і можливості виробляти велику кількість одиниць продукції, кілька колекцій відразу, тоді інтернет-магазин дозволить вам швидко і без проблем реалізовувати великі оптові партії товару. Взагалі присутність в інтернеті обов’язково для розвитку марки. Сторінка в Facebook, Instagram з унікальним контентом, якісні фотографії, хештеги − все це підігріває інтерес і підвищує лояльність до нового бренду.

Свою нову колекцію одягу «Сибір», в яку було вкладено близько 100 тисяч рублів, власники марки реалізували через 12 російських магазинів. Контакти, з якими вони налагодили допомогою соціальних мереж.

Реклама і просування бренду

Рекламна компанія новоспеченої марки одягу повинна бути активною, якщо хочете, агресивною. І, як не парадоксально, для цього не завжди потрібні великі гроші. Цитата одного з засновників марки Syndicate Антон Або: «Ми ніколи не вкладали гроші в рекламу. У нашому випадку спрацювало «сарафанне радіо» … У наш час існує досить багато різних соціальних мереж та блогів, з допомогою яких можна просувати свій продукт, при цьому, не вкладаючи жодних грошей. Але тут є одна дуже важлива умова − контент повинен бути цікавим і якісним».

Багато відомі зарубіжні бренди ведуть власні блоги і видають онлайн-журнали, викладають в соц. мережах фото — та відеоматеріали про процес виготовлення продукту і просто оригінальні лайфстайл-фотографії. Важливий піар хід − це лукбуки і промо-матеріали. На жаль, не всі приділяють увагу якості лукбука, користуючись послугами дилетантів заради економії коштів. Засновниця агентства Picls Світла Мюллер каже: «Важливо пам’ятати, що якісний лукбук − це зрозумілий лукбук. …баєри і покупці повинні в першу чергу бачити одяг, всі її деталі і текстуру тканини − ми повинні дати максимальну інформацію про речі людині, який поки не тримає її в руках і не має можливості її приміряти».

Ніякої друг, любитель-фотограф, у вас вдома не зніме правильні фотографії, а подружка, яка вміє робити собі красивий макіяж, не продемонструє модель гідно і якісно. Мюллер зазначає: «…Ви весело проведете час з друзями) і заховаєте свій «лукбук» глибоко в стіл. Адже професіонали індустрії не просто так цим займаються − вони вміють це робити краще за всіх, не дадуть розсипатися вашої концепції та зробити все на коліні…». І не соромтеся наполегливо інформувати про своє дітище. Зберіть базу емейлів всіх відомих друкованих та інтернет-видань про моду, і методично шліть їм прес-релізи, лукбуки.

Нехай не відразу, але якийсь модний журнал надрукує інформацію про вас. А далі спрацьовує ланцюгова реакція і піде низка публікацій в інших виданнях. Створіть вірусний ролик про свою марку одягу, співпрацюйте з блогерами, діячами мистецтва, молодими активістами та мандрівниками. Відомі та імениті, одягнені в вашу марку, відмінний піар. Причому все можна організувати на взаєморозуміння без фінансової складової.

Засновник бренду просто дарує речі тим відомим людям, яким така модель може сподобається. Якщо це буде відео-блогер у вашій футболці, то охоплення аудиторії, яка в потенціалі є споживач даної марки, просто колосальний. Рекламних засобів безліч, використовувати можна все, що вам по душі і по кишені. Але головне, щоб це виглядало не усереднено, а креативно, оригінально, чи не банально. Тоді рівень впізнаваності і зростання лояльності новому бренду забезпечений.

І у висновку хочеться зазначити, що народження успішної марки одягу можливо тільки в команді професіоналів, в прекрасному оточенні людей, «гарячих» ідеєю, як і ви. Дизайнер Людмила Норсоян говорить: «І команду, і партнерів, і покупців − всіх треба турботливо й уважно вирощувати роками, самому, не затримуючись на місці». Тоді й нові проекти будуть успішними, і інвестиції вас самі знайдуть, чим забезпечать зростання виробництва, так і прибутку.