Складаємо бізнес-план продуктового магазину — особливості відкриття магазину

2748

При розробці бізнес-планів багато не враховують одну важливу річ. Необхідно не просто планувати і рахувати, але і бути готовими до того, що в певний момент все піде не так, як було заплановано. Тобто, не можна дорівнювати виключно на бізнес-план на папері, в реальному справі доведеться враховувати і вносити корективи, інакше можна прогоріти. Сувора частина бізнес-плану – опис і структура витрат майбутньої компанії.

Адже не заклавши потрібну суму грошей на старт та розвиток можна закрити справу, так і не відкривши його. За словами більшості підприємців в початкові вкладення варто закладати суму як мінімум в два рази більшу, ніж та, яка планувалася в самому початку.

В ідеалі – писати бізнес план, маючи на руках реальні дані і статистику по іншим аналогічним підприємствам. Звичайно, таку інформацію добути дуже складно. Тут доведеться або діяти, покладаючись на свою інтуїцію, або ж на реальний досвід роботи на керівних посадах магазину продуктів (або мережі таких магазинів). Як ви здогадалися, про тонкощі відкриття та написання бізнес-плану продуктового магазину далі і піде мова.

Особливості написання бізнес-плану магазину продуктів

Зміст

  • 1. Структура бізнес-плану продуктового магазину
  • 2. Структура майбутніх витрат
  • 3. Розрахунок прибутковості продуктового магазину
  • 4. Завантажити бізнес-план продуктового магазину

1. Структура бізнес-плану продуктового магазину

Бізнес план зразок продуктового магазину складається з декількох частин. На самому першому етапі потрібно розуміти базові маркетингові характеристики і дані.

Наприклад, є вдале місцерозташування. При цьому ви можете переїхати у вже готове орендоване приміщення або ж вам доведеться шукати і ремонтувати непідготовлений об’єкт. Також необхідно розуміти, як юридично ви будете оформляти свої починання.

2. Структура майбутніх витрат

Далі розпишемо всі витрати, які знадобляться для відкриття продуктового магазину:

  • витрати на підготовку та оформлення документів дозвільного характеру (Читайте також – Чим відрізняється ТОВ від ІП)
  • будівництво та ремонт приміщення, реконструкція або проведення комунікацій і так далі,
  • обладнання (торговельне, холодильне, складське і так далі),
  • витрати на програмне забезпечення, касові апарати, комп’ютери,
  • витрати на встановлення та обслуговування охоронних систем, пожежної безпеки,
  • витрати на закупівлю першої партії продукції,
  • зарплата персоналу (хоча б на 1-2 місяці роботи),
  • витратні матеріали (чеки, упаковка, папір, бланки, чорнило для принтерів і так далі),
  • логістичні і транспортні витрати.

Якщо продуктовий магазин планується «брендувати» — рекламувати й створювати свій бренд для продуктового магазину, створювати якийсь унікальний формат, то додатково потрібно виділяти кошти на маркетингову активність.

Сюди можна віднести:

  • створення промо-сайту,
  • розробка логотипу,
  • розробка фірмового стилю,
  • упаковки,
  • друк та роздача брошур,
  • робота промоутерів також відноситься до витрат на маркетинг.

Приклад паперової реклами продуктового магазину — рекламна листівка

Справедливості заради варто сказати, що більшість продуктових магазинів обходяться без цього і працюють цілком успішно. Причина – у вдалому розташуванні магазину. Так що на самому початку варто звертати увагу саме на те, де ви збираєтеся відкривати продуктову точку.

Також у бізнес-плані продуктового магазину має в обов’язковому порядку зазначатись виручка та чистий прибуток після сплати всіх податків. Розрахунок можна вести виходячи із середньостатистичних показників. Але не варто забувати, що їх завжди можна поліпшити, якщо впроваджувати на місці різноманітні акції, якісно обслуговувати покупців і так далі. Щоправда, це означає додаткові витрати. Тому що і персонал доведеться навчати, і за акціями та маркетинговою активністю кому стежити.

Рекомендуємо прочитати — реальний приклад бізнес плану готелі

3. Розрахунок прибутковості продуктового магазину

Бізнес план продуктового магазину повинен грунтуватися на реальних даних.

Наприклад, ви повинні знати, скільки жителів у даному районі проживає, яку кількість продуктових магазинів вже обслуговує покупців, а також в якому форматі працюють ваші конкуренти.

На прибуток впливають і години роботи магазинів, і асортимент.

Наприклад, якщо у вашому магазині можна вночі при необхідності придбати памперси, а в сусідньому магазині цього зробити не можна, то ваша виручка буде більше. Проте ми не врахували, що для роботи в нічні зміни доведеться виводити персонал. Наскільки це буде вигідно?

Також необхідно розуміти, що купувати будуть не всі жителі. А тому вважаємо вік від 16 років. Виручка залежить і від того, яким буде середній чек. Він, у свою чергу, залежить від того, якою буде вартість товару. Зазвичай у всіх магазинах ціни приблизно однакові, а середній чек намагаються збільшити впровадженням короткострокових акцій на різні групи товарів.

Сьогодні, наприклад, дешевше крупи, а завтра фрукти і хліб. У той же час, чистий прибуток магазину залежить безпосередньо від того, яку націнку він встановлює.

Чим більше націнка, тим вище прибутковості. Однак висока націнка означає невигідні для покупця ціни. А тому варто брати в розрахунок можливість домовлятися з постачальником про більш вигідних умовах на придбання продукції.

Як бачите, бізнес-план продуктового магазину скласти не так просто, як це здається на перший погляд. Без розуміння теми та експертної оцінки тут не обійтися. З іншого боку, відкриття і старт в бізнесі може бути прибутковим, навіть якщо ви не прораховували все досконально. Просто тому, що ви вибрали вдале місце розташування і закупили партію свіжого ходового товару.

Продаж хлібобулочних виробів в широкому асортименті в продуктовому магазині

Наприклад, хлібобулочні вироби в широкому асортименті користуються попитом постійно, але особливо там, де є можливість зупинитися, щоб перекусити. Тобто, пропонуючи відвідувачам гарячі напої та свіжу випічку можна вже залучити клієнтів.

Рекомендуємо прочитати — Як скласти бізнес план кафе

4. Завантажити бізнес-план продуктового магазину

Даний бізнес-план по відкриттю магазину продуктів — приклад послідовність ваших Екшн при створенні власного бізнесу. Всі розрахунки наведені як приклад.

Скачати бізнес план магазину продуктів (.doc — 93.7 кб)