Більшість підприємців мріє придумати нову ідею на мільйон”, яка принесе мільйонні прибутки і піднесе його на бізнес-Олімп. Перспективні ідеї з’являються не так часто, але не варто зневірятися — якщо придумати нічого цікавого не виходить, можна скористатися прикладом західних колег. Ідеї багатьох проектів були запозичені у західних стартапів, і це анітрохи не завадило їм стати успішними: наприклад, Павло Дуров скористався ідеєю Марка Цукерберга і створив мережу “ВКонтакте”, яка хоч і не “переплюнула” Фейсбук в світі, але все ж стала найпопулярнішою соціальною мережею в Росії і СНД.
Законодавцем мод в сфері бізнесу давно вважається США, але і європейські бізнесмени можуть продемонструвати креативність і втілити в життя незвичайні ідеї, якими цілком можна скористатися у нас. Екотуризм, жіночі ремонтні бригади, виробництво євробрусу — ці і багато інші європейські ідеї успішно працюють на російському ринку.
Зміст
- Самі нові бізнес-ідеї з Європи: ТОП-12 ідей 2018
- Бізнес-ідеї з Європи: як їх знайти
- Як протестувати бізнес-ідею
Самі нові бізнес-ідеї з Європи: ТОП-12 ідей 2018
1. Велокафе. Всі знають, що таке “Макавто” — Макдональдс і інші кафе обслуговують клієнтів прямо в машині. Аналогічний бізнес, розрахований велосипедистів, з’явився недавно в Цюріху. Людина може приїхати в кафе і випити кави/поїсти, не встаючи з велосипеда, який “паркується” прямо на території кафе безпосередньо за столиком.
Ні для кого не секрет, що велосипеди — дуже популярний вид транспорту в Європі, так і в Росії в останні роки з’явилися спеціальні стоянки для велосипедів.
Господарі кафе в Цюріху пішли ще далі: вони пригощали всіх клієнтів на велосипеді безкоштовним еспресо. Завдяки цьому кафе тільки в перший тиждень відвідало 500 велосипедистів. Незабаром в Цюріху з’явилися й інші аналогічні кафе.
Чи можна застосувати цю ідею в Росії? Так, особливо у великих містах. Крім зручності для велосипедистів, ця новинка приверне увагу відвідувачів — навіть тих, хто прийшов пішки або приїхав на автомобілі.
До речі, на велосипедах можна зробити ще один бізнес, і ця ідея прийшла до нас з Європи: точніше, з самої “велосипедної” країни — Голландії. Це автоматизований пункт прокату велосипедів, де будь-яка людина може буквально в лічені секунди за невеликі гроші взяти велосипед, а потім повернути його у цей пункт або в будь-який інший аналогічний пункт прокату в місті.
Такі автомати вже Екшн шли до Росії, але поки ідея реалізована лише в кількох великих містах.
2. Безкоштовний спортзал. Багато людей не ходять в спортзал, тому що там потрібно відразу сплатити річний або місячний абонемент. У людини може не виявитися такої суми, або ж він не купить абонемент, засумнівавшись, що буде ходити туди регулярно протягом місяця або тим більше року.
Тому в Європі вже з’явилися безкоштовні спортзали — які, тим не менш, чудово заробляють на продажу додаткових послуг або спорттоварів. Це можуть бути консультації персонального тренера, спортивне харчування та напої, спортивний одяг та взуття, а також продаж рекламних місць у залі.
Чи можна організувати такий бізнес в Росії? Так, але потрібно уважно все прорахувати, щоб доходи від продажів були більше, ніж збитки від бажаючих просто ходити в спортзал “на халяву”. Як варіант, можна зробити безкоштовне відвідування в перші місяці роботи спортзалу для залучення клієнтів.
3. Конусоподібна піца. Фаст-фуд — тренд нашого часу. У людей немає часу снідати (вони поспішають на роботу), у них немає часу обідати на роботі завал), так і ввечері після роботи менше всього хочеться стояти біля плити.
У цьому і полягає один із секретів популярності піци. Однак піца має один істотний недолік — вона займає багато місця, і її незручно їсти на ходу. Італійці знайшли вихід: вони придумали піцу в конусі — Pizza Cono. Це та ж сама піца, але більш компактна, адже начинка знаходиться всередині тіста, яке згорнуто у вигляді конуса. Завдяки цьому піцу можна їсти не за столом, без ножа і вилки.
Організувати такий бізнес можна і в Росії, і в будь-якій іншій країні — скрізь, де є любителі піци, але особливо — в офісних районах. Крім того, він дозволить виділитися серед інших піцерій.
4. Незвичайний вендінг. Автомати з продажу кави, газованих напоїв і шоколаду давно вже користуються популярністю. Німецькі підприємці пішли далі — вони встановили на вокзалах великих міст вендинги з солцезащитными очками, рушниками та іншими речами, які часто забувають мандрівники.
Така ідея може прижитися в будь-якій країні, адже люди проводять на вокзалах багато часу і охоче витрачають там гроші. Тим більше, якщо вірити статистиці, кількість подорожуючих росіян зростає з кожним роком.
Ще один незвичайний вендінг торгує…наборами ролів! Японська кухня користується великою популярністю, але замовити роли в Росії можна лише в кафе і суші-барах. А ось в Європі вже функціонують спеціальні автомати по продажу ролів.
Якщо встановити такі автомати в місцях великого скупчення людей, ідея цілком може спрацювати. Не варто забувати, що роли на відміну від шоколаду, води та сухариків, мають невеликий термін придатності, тому вибір місця розташування такого автомата має першорядне значення
5. Дитячі готелі. Ця ідея напевно припаде до душі батькам, які мріють ненадовго відпочити від дітей – або ж вимушені виїхати у відрядження. Далеко не у всіх є бабусі чи інші родичі, які можуть побути з дитиною, так і няням довіряють не всі. Дитячий готель — по суті, аналог дитячого табору: меню і дизайн кімнат створюються з урахуванням інтересів маленьких постояльців. Крім того, у таких готелях обов’язково повинні бути мед.працівник і психолог.
Ця ідея напевно приживеться у великих містах — як у Росії, так і в інших країнах, адже кількість працюючих батьків тільки зростає, а родичі не завжди горять бажанням займатися чужими дітьми.
6. Стіл-ліжко 2 в 1: ідея для трудоголіків. Далеко не всі йдуть з роботи о 18:00 — часто працівникам доводиться затримуватися на роботі допізна. У той же час, не кожна компанія обладнана кімнатою відпочинку. Вихід — стіл, який перетворюється в ліжко. У звичайному вигляді він нічим не відрізняється від звичайного офісного столу, але варто лише опустити задню панель і відкинути бічну кришку, як стіл трансформується в місце для відпочинку. Крім того, там є невеликий телевізор.
Ідея меблів-трансформера далеко не нова, але тільки цей стіл поєднує в собі меблі для роботи і для відпочинку.
Складно сказати, наскільки ця ідея може прижитися в російських офісів — все-таки деякі співробітники настільки “горять на роботі”, що потребують спальному місці. Але от для малогабаритних квартир, яких у нашій країні достатньо, це може стати справжньою знахідкою.
7. Селфи-дзеркало. Селфи – справжній тренд останніх років. Щоб не з’являтися в кадрі з витягнутою рукою. вже були винайдені спеціальні “селфи-палки”, але французи пішли ще далі і розробили спеціальне дзеркало для селфи — Pixglass. Після установки спеціального додатка на смартфон вам більше не доведеться вибирати позу для фото — дзеркало саме зробить селфи і відправить його на ваш смартфон, а ваші руки при цьому можуть перебувати де завгодно.
Важко сказати, наскільки популярною може бути це ідея — швидше за все, дзеркало можуть придбати справжні фанати селфи, яким не шкода заплатити за таку річ заради свого улюбленого захоплення. А крім того, велика селфи-дзеркало можна надавати оренду на різні заходи.
8. Лак з ароматами. Відома всім жінкам компанія Revlon випустила нову колекцію лаків Revlon Parfumerie — 24 кольору з ароматами, відповідними потрібного відтінку. Наприклад, лак кольору “Бордо” має не тільки колір, але і аромат вина Бордо. Стверджують, що запах тримається до 3 днів.
Справа в тому, що звичайні лаки мають досить різкий і специфічний запах, який дратує багатьох модниць. Творці цієї серії усунули цю проблему, і їх приклад готові наслідувати інші бізнесмени, що працюють в б’юті-індустрії. Ті ж фарби для волосся також відрізняються неприємним запахом, і вже з’явилися задуми, як додати їм кращий аромат.
9. Проїзд в транспорті по смартфону. Щоб сісти на літак, вже не обов’язково пред’являти роздрукований квиток — авіаквитки стали електронними. У великих західних містах вже з’явилися додатки, що дозволяють купувати квитки на інші види транспорту — квиток при цьому залишається в смартфоні.
До речі, подібний проект під назвою «Мобільний квиток» нещодавно був запущений в Москві . Тепер для оплати проїзду в метро потрібно прикласти до турнікету мобільник, що підтримує технологію NFC. Щось подібне цілком можна створити в інших мегаполісах.
10. Тури для сліпих і слабозорих туристів. За статистикою, 8% населення Росії є слабозорими, і їх кількість росте з кожним роком. Екскурсійні сервіси для людей з обмеженими можливостями — вагомий сектор в сучасній туристичній галузі. Тим не менше, люди зі слабким зором не можуть на 100% насолодитися поїздкою. Цікава ідея прийшла в голову слабовидящему турагентства власнику Амару Латифу — він став організовувати спеціальні тури для сліпих.
У ході підготовки туру створюються змішані групи, і зрячі туристи допомагають сліпим відчути всю красу відвідуваних місць.
Створення умов для людей з обмеженими здібностями — дуже популярний вид бізнесу і напрям соціальної політики на Заході. Швидше за все, скоро ця мода Екшн де і до нас.
11. Бізнес на чистих черевиках. “Я сам терпіти не можу брудне взуття” — казав незабутній Олексій Баталов у фільмі “Москва сльозам не вірить”. Насправді, брудне взуття не люблять багато — але що робити, якщо у деяких регіонах нашої країни бруд на вулиці десять місяців у році?
Виходом може стати спеціальна рідина Ultra Ever Dry: після обробки їй взуття черевики будуть відштовхувати і бруд, і воду, і навіть пісок. Така рідина успішно продається в Європі. У Росії цей бізнес може спрацювати у великих містах.
12. Ресторан, рахує калорії. Багато люди піклуються про свою фігуру, тому деякі ресторани вказують не тільки вагу і ціну кожної страви, але і кількість калорій. Але власники одного швейцарського ресторану пішли ще далі: вони вказують кількість спожитих калорій і жирів не тільки в меню, але і на рахунку. До речі, цей ресторан має 2 зірки Мішлен і користується великою популярністю.
Перевага такої бізнес-ідеї — в її простоті. Потрібно лише вбити в систему калорійність страв і додати одну сходинку на рахунку. Люди, які стежать за своєю формою, напевно, не обійдуть такий ресторан своєю увагою.
Бізнес-ідеї з Європи: як їх знайти
Якщо ви дивитеся в бік Заходу і хочете використовувати їх розробки на російському ринку, є два способи знайти ідеї.
Не обмежуйтеся Європою і шукайте ідеї скрізь, у тому числі — навколо себе. Іноді хороша ідея може буквально валятися у вас під ногами. Пам’ятайте, що хороший продукт повинен закривати реальні потреби клієнта — тільки в цьому випадку він буде готовий платити за нього. І тут не варто орієнтуватися на свої особисті уподобання — шукайте те, що буде затребуване на ринку.
Як протестувати бізнес-ідею
Хороша бізнес-ідея — та, що буде користуватися попитом, іншими словами — та, за яку люди готові платити. Як підприємець може переконатися, що ідея принесе прибуток, а не збитки?
Вам потрібно визначити попит на товар — це самий логічний метод протестувати бізнес-ідею.
- Зробіть лендінгем і налаштуйте рекламу, щоб зрозуміти, чи цікавить людей ваш товар або послуга.
- Дайте оголошення про продаж на Авіто або інший дошці безкоштовних оголошень.
- Сформулюйте пошуковий запит і подивіться кількість аналогічних запитів на Яндекс Вордстат
- Моніторте форуми та соціальні мережі (спільноти, де є ваша цільова аудиторія).
Тест від викладача бізнес-школи Дж.Краус передбачає швидку десятисекундную оцінку будь-якої бізнес ідеї. Хороша ідея може бути:
- Киснем — то є життєво необхідним товаром;
- Ліками (Аспірином) — тим, без чого обійтися можна, але складно;
- Коштовністю. — продукти, які можуть не бути необхідними, але користуватися попитом за рахунок позитивних емоцій від володіння такою річчю.
Якщо ваша ідея ні те, ні інше, ні третє — варто дуже серйозно замислитися про її життєздатності.
А ось Уолт Дісней використовував для тестів вигадане слово Imagineering, складене з двох англійських слів, що позначають “уява” і “розробка”. Суть методу — над створенням продукту працюють 3 команди.
- Перші — мрійники, просто генерують ідеї (навіть самі божевільні).
- Другі — реалісти, намагаються перетворити порожні мрії в реальний продукт.
- Треті — критики, які критикують продукт усіма можливими способами.
Візьміть цей метод на озброєння і проганяйте всі виникаючі ідеї через призму реалізму і жорсткої критики!
Часто буває так, що затребуваний західний бізнес поки просто не встиг доїхати до наших широт, і той, хто зможе першим реалізувати цю ідею в Росії, може непогано на цьому заробити. Шукайте бізнес-ідеї з Європи, аналізуйте їх і впроваджуйте найбільш вдалі!