додому Без рубрики Права на ремонт армії США під загрозою тиску оборонної промисловості в Законі...

Права на ремонт армії США під загрозою тиску оборонної промисловості в Законі про оборонний бюджет

Зусилля армії США створити можливість самостійного ремонту свого обладнання знаходяться під загрозою з боку оборонних підрядників, які лобіюють заміну положень «права на ремонт» у майбутньому Законі про дозвіл на національну оборону (NDAA) дорогою моделлю передплати даних як послуги. Незважаючи на підтримку двома партіями розширення прав військовослужбовців на ремонт власного обладнання, промислові групи готові наполягати на серйозній поступці, яка збереже залежність армії від виробників щодо технічного обслуговування та забезпечить постійний потік доходів для цих компаній.

Протистояння: незалежність проти залежності

Дебати зосереджуються на тому, чи повинно Міністерство оборони (DoD) мати повний доступ до інформації та інструментів, необхідних для ремонту передових систем озброєнь, безпілотників, транспортних засобів і навіть основного обладнання. Зараз, коли частина військового обладнання виходить з ладу, Міністерству оборони часто доводиться покладатися на схвалених виробником техніків або чекати прибуття підрядників, що призводить до затримок і неефективності.

Прихильники «права на ремонт», включаючи таких законодавців, як сенатор Елізабет Уоррен і колишні чиновники адміністрації Трампа, стверджують, що така залежність є неприйнятною. Вони вказують на необхідність швидкого реагування під час бойових дій, марну витрату доларів платників податків на надлишкові послуги та потенційне придушення інновацій через обмеження власності. Історично військові були рушійною силою технологічного прогресу, і обмеження їх ремонтних можливостей може перешкодити майбутньому розвитку.

Протидія промисловості: дані як товар

Оборонні підрядники, представлені такими групами, як Національна асоціація оборонної промисловості (NDIA) і Асоціація аерокосмічної промисловості (AIA), агресивно протистоять цьому. Вони стверджують, що примушення їх передати інтелектуальну власність (ІВ) – проекти та процеси, що лежать в основі їхніх продуктів – придушить інновації та підірве їхню конкурентну перевагу.

Запропоноване рішення: підписка, яка надає Міністерству оборони доступ до даних ремонту лише за потреби та за окрему плату. Це фактично перетворює технічне обслуговування на постійне джерело доходу, гарантуючи, що підрядники залишаються незамінними для військових операцій. Згідно з AIA, мова йде не про блокування ремонту, а про захист критичної IP-адреси від потрапляння в чужі руки. Однак критики стверджують, що це завуальована спроба закріпити Міністерство оборони у вічному циклі залежності.

Політичний вплив і круговий рух

Результат залежить від остаточного тексту NDAA, який зараз знаходиться на конференції між Палатою представників і Сенатом. Ключові законодавці, включно з конгресменом Майком Роджерсом і членом комітету Адамом Смітом, здається, прихильно ставляться до позиції галузі, наполягаючи на моделі даних як послуги.

Дані OpenSecrets показують, що і Роджерс, і Сміт отримували значні пожертви від оборонних компаній, що викликає питання про потенційний конфлікт інтересів. Хоча немає прямих доказів quid pro quo, фінансові зв’язки підкреслюють всепроникний вплив лобі оборонної промисловості у Вашингтоні. Обертові двері між Конгресом і оборонною промисловістю гарантують, що корпоративні інтереси залишаються в авангарді прийняття рішень.

Ширші наслідки

Якщо «право на ремонт» буде скасовано на користь моделі передплати, це стане великою перемогою для оборонних підрядників і невдачею для військової незалежності. Платники податків продовжуватимуть платити за надлишкові послуги, тоді як інновації можуть постраждати, оскільки Міністерство оборони залишається замкненим у власних екосистемах.

Зрештою, боротьба за права на ремонт висвітлює фундаментальну напругу: чи буде пріоритетом армії самодостатність і економічна ефективність, чи подальша залежність від приватних компаній у забезпеченні оборонних інструментів країни? Остаточне рішення не лише визначить майбутнє військового технічного обслуговування, але й створить прецедент для того, як уряд підійде до інтелектуальної власності та інновацій в інших критичних секторах.

Exit mobile version