Стрімко увірвавшись в наше життя кілька років тому, стріми швидко набули популярності.
Що таке стріми і звідки вони взагалі взялися? Стріми від англійського stream — потік (в даному разі потік інформації) являють собою прямі трансляції в інтернеті, як правило через Твич і YouTube. Найбільш поширені стріми, пов’язані з онлайн-іграми. Багато хто навіть вважають слова стрім і летсплей синонімами. Але це не зовсім так. Існують і інші стріми, наприклад, пов’язані з онлайн-навчанням. Стримом вважається практично будь-яка пряма трансляція через інтернет. Стримить можна все, що завгодно. Питання лише в тому, чи буде це цікаво великої аудиторії, оскільки заробіток стримера безпосередньо залежить від кількості глядачів і переглядів.
Зміст
- Універсальний принцип створення трансляцій онлайн
- З чого почати: вибираємо формат і напрям
- Де краще заробляти: створюємо канал на англомовну аудиторію.
- Що потрібно для розкрутки стріму: 7 секретів, що ведуть до ТОП
- Зациклене відео: маленький секрет для великого стримера
- Як монетизувати стрім
- Twitch — популярна платформа та її можливості
- Нові правила монетизації на YouTube
Універсальний принцип створення трансляцій онлайн
Перш ніж почати трансляцію стріму і зібрати аудиторію, потрібно підготуватися, і дізнатися безліч корисних дрібниць, які допоможуть залучити глядачів.
З чого почати: вибираємо формат і напрям
Насамперед, треба вирішити що транслювати, і на яку аудиторію. Головна умова успіху – захопленість самого стримера темою трансляцій, його азарт. Тому стримить найкраще те, що Екшн сно цікаво, і в чому добре розбираєшся. Тоді і проблем з контентом не буде.
Якщо ви вирішили зайнятися летсплеями, можна зайти на http://www.twitch.tv/directory і подивитися, що знаходиться в топі. Вибір дуже широкий, але, в той же час, потрібно враховувати, що конкуренція в сфері ігор неймовірно висока. Для початку краще взяти гру, яка вже не приваблює топових стримерів, але як і раніше цікава глядачам.
Для залучення аудиторії потрібно постійно коментувати гру, вичавлюючи контент з чого тільки можна. Доведеться попрацювати над пошуком власної фішки, яка дозволить заманити якомога більше користувачів на ваш канал. Ходи, які використовують стримери, можуть бути найнесподіванішими. Так, на одному з англомовних каналів, стример висипав на людей цукерки і цим заробив собі популярність. Звичайно, не треба впадати в крайнощі, але оригінальний хід допоможе просунути канал як в рунеті, так і буржунете.
Де краще заробляти: створюємо канал на англомовну аудиторію.
Де вигідніше відкрити свій канал у Росії або за кордоном? Краще друге, і з кількох причин.
По-перше, практично все, що існує в рунеті приходить з-за кордону.
По-друге, закордонна аудиторія в десятки разів більше.
По-третє, реклама «там» дорожче.
По-четверте, за кордоном в тому ж Ютубі не буває таких криз, як у нас, так часто не змінюються правила, і немає падіння доходу. Справа в тому, що у зарубіжних рекламодавців більше можливостей, ніж у російських.
Так що, якщо ви добре знаєте англійську або ще який-небудь забугорый мову, краще відкривати канал відразу в буржунете. Ні в якому разі не можна переробляти російськомовний канал на англомовний, так як канал вже проиндексировался системою YouTube як російськомовний, і не буде ранжируватися за кордоном.
Що потрібно для розкрутки стріму: 7 секретів, що ведуть до ТОП
Стимеры мають можливість не тільки займатися улюбленою справою, але і пристойно заробляти, перетворюючи свої трансляції в основне джерело доходу. І набрати своїх глядачів і вийти в топ зовсім не просто. Хоча конкуренція серед стримерів досить висока, шанси є у всіх, але для цього потрібно знати як працювати, і на що звернути увагу.
Щоб почати стримить, потрібно мати хороший комп’ютер і додаткове обладнання, зокрема, мікрофон, вебкамеру. Ще до трансляцією, непогано попрацювати над дикцією. Для прямої трансляції дуже важливе уміння чітко і правильно вимовляти слова — дикція повинна бути поставлена.
Обов’язково розміщувати попередню інформацію, яка сповіщає про початок стріму і про все, що ви вважаєте важливим. Зверніть увагу на оформлення. Воно повинно бути присутнім, але не потрібно занадто захаращувати канал: за всілякими рамками і картинками не буде видно самої гри, яка може займати лише чверть екрану.
Щоб підвищити привабливість каналу, використовуйте скрінсейвери.
Не менше значення має регулярність трансляцій. Глядачі повинні чітко знати, коли буде наступний стрім, і скільки він буде тривати. Переважно створити групу ВК і робити пост на кожний стрім, а час початку та тривалості стріму встановити відразу після першого його виходу. Перші трансляції краще робити не більше 2 годин. Після того, як аудиторія набереться, тривалість стримов можна збільшувати.
Дуже допоможуть у розкрутці стріму різноманітні розіграші та подарунки. Вони вимагають визначених витрат, але, якщо ви вважаєте, що ваш стрім реально хороший, але не можете залучити більшу аудиторію — розіграші чудовий вихід із ситуації.
Увагу глядачів можна залучити за допомогою косплея, одягається в костюми різних персонажів. Побачити стримера в костюмі цікаво і дітям, і дорослій аудиторії. Найпростіший варіант — лоукосплей, активно зустрічається в забугор’є.
Ще одна фішка, яку можна використовувати для залучення аудиторії Goal — мета. Стримери обіцяють зробити що-небудь незвичайне, якщо наберуть певної количетво передплатників, чи зберуть потрібну кількість грошей. Обіцяти можна що завгодно: поголитися налисо або станцювати на стільці. Але потрібно подумати про те, що рано чи пізно доведеться виконати обіцянку, так що виходьте зі своїх реальних можливостей.
І не потрібно забувати спілкуватися з глядачами і звертатися до них як можна частіше. Стример-мовчун навряд чи буде користуватися популярністю. Глядачеві в першу чергу повинен бути цікавий сам стример, вже потім гра.
Зациклене відео: маленький секрет для великого стримера
Останнім часом на Ютубі і Твич стало популярно зациклене або закільцьоване відео. Воно являє собою багаторазове повторення одного і того ж сюжету. Так, можна показувати відео, де постійно повторюється один і той же момент зйомки. Іноді при цьому відео сповільнюється, щоб глядач зміг звернути увагу на деякі деталі, і краще зрозуміти, що хоче показати стример. Але один і той же сюжет може бути прокручено багато разів, створюючи ілюзію тривалої дії. У підсумку реально створити нескінченний відеоролик, який буде тривати стільки часу, скільки вам потрібно.
Зробивши зациклене відео, можна набирати аудиторію навіть тоді, коли ви відсутні в реальному часі. Показовий випадок – стрім з Джеффом Капланом, віце-президент Blizzard і головним дизайнером Overwatch, який «просидів» у каміна 10 годин і зібрав 40 000 глядачів.
Глядачі досі сперечаються, чи був це реальний час або зациклене відео, та скільки годин знаменитий геймдизайнер насправді провів біля каміна.
Як монетизувати стрім
Твич і інші платформи показують стріми, включаючи в них рекламу, і заробляючи на цьому. Після реєстрації необхідно буде тільки налаштувати частоту появи і тривалість реклами. Чим частіше буде транслюватися реклама, тим більше грошей може заробити стример. Але тут є одне «але». Рекламу не дуже люблять глядачі. Тому на перших порах не варто скупитися. Коли канал стане популярним, рекламодавці самі вийдуть на його власника. І тоді заробіток буде залежати від домовленості з ними.
Twitch — популярна платформа та її можливості
Twitch – мабуть самий популярний і цікавий для заробітку на стримах проект, що спеціалізується на онлайн іграх. Але, щоб заробляти на Твич, необхідно стати його партнером і виконати ряд умов: Стримеру треба:
- виконувати закон США про авторське право в цифрову епоху(DMCA);
- робити не менше трьох трансляцій на тиждень;
- мати в середньому 500 одночасних переглядів.
Тобто заробити на Твич, ставши його партнером, можна, якщо у вас вже є своя аудиторія.
Якщо ви трохи не дотягуєте до необхідної кількості переглядів, але у вас дуже цікавий контент, ви цілком можете розраховувати на співпрацю.
Але є й інші способи монетизації. Один з них — донати, коли люди віддають свої гроші, щоб підтримати стримера. Хоча такий спосіб більше працює в США. У нас глядачі неохоче розлучаються з грошима «за просто так».
Для заробітку також можна використовувати:
- партнерські програми (Ви викладаєте отримані реферальні посилання, за яким і будуть переходити глядачі. Але слід врахувати, що вони повинні бути близькі за тематикою до вашого стриму);
- запис трансляцій (Записи викладаються на YouTube, і вже там монетизируете стрім).
Нові правила монетизації на YouTube
На жаль, на Ютубі тепер заробляти стало складніше, так як з цього року сервіс посилив правила. Тепер, щоб монетизувати ваш канал на Ютубі, потрібно набрати 1 000 передплатників (раніше було потрібно в 10 разів менше) і 4000 годин переглядів.
Але все не так погано і страшно, як здається на перший погляд. Канали з меншою кількістю глядачів все одно заробляють незначні суми: 5-10 доларів в місяць. Так що можна спробувати розкрутитися і заробити на переглядах.
Проблемний створити дитячий канал. Їх на YouTube почали закривати ще в минулому році, так як згідно з новими правилами показувати і їсти цукерки, чіпси та іншу шкідливу їжу заборонено. Заборонено також знімати дітей у купальниках, показувати страшні іграшки грати в доктора і т. п.
Але і тут можна знайти альтернативу – створити дитячий англомовний канал. Головне — вірити в успіх і виконувати основні правила стримера.