Морське перевезення вантажів у рефконтейнерах

Источник: https://containers.ua/articles/morskaya-perevozka-tovarov-v-refax/

Стандартизація морських рефрижераторних контейнерів, їх мобільність дозволяють завантажувати товари прямо з виробництва. Будь-які продукти, що вимагають дотримання температурного режиму, перевозять в рефконтейнерах.

Контейнери вантажаться на будь-який вид транспорту з деякими особливостями і / або додатковим обладнанням. Морські перевезення товарІв, що транспортуються в рефах, вимагають дотримання регламенту і правил. Про них і піде мова в цій статті.

Читати також: https://www.sq.com.ua/rus/news/novosti_partnerov/27.02.2020/refrizheratornyy_konteyner_vidy_kak_vybrat_pravilno/

Підготовчий етап

Перед початком завантаження будь-якого товару вантажовідправник або його агент повинен перевірити працездатність реф контейнера і підготувати його:

  • Сертифікована Сервісна служба проводить PTI (PreTrip Inspection).
  • Необхідно переконатися в достатній кількості палива, масла, холодоагенту.
  • Не повинно бути вм’ятин, розривів і деформацій корпусу. Контейнер повинні бути сухим без запахів, двері і запірні механізми-справними.
  • За 6-12 годин до завантаження температуру в боксі встановлюють на 2-3 °С нижче необхідної температури.

Температурний режим перевезення деяких видів вантажу

Вид вантажуТемпература перевезення, °С
Морозиво−20
Заморожена риба, рибні продукти, молюски, ракоподібні та ін. −18
Субпродукти не вище + 3
Дичинане вище + 4
Молочні продукти (йогурт, кефір, вершки, свіжий сир)не вище + 4
Готові м’ясні продуктине вище + 6
Домашня птиця і кроликине вище + 4

Морське перевезення товарів у рефконтейнерах

Після підготовчого етапу починається завантаження товару. Є ряд правил, які потрібно враховувати:

  • Тара і упаковка товару повинні відповідати міжнародним стандартам. Її вигляд і якість узгоджуються з перевізником.
  • Навантаження, розміщення і укладання необхідно здійснювати з урахуванням вантажу, його тари і упаковки, аерації вантажних місць.
  • Максимальна вага завантажуваного товару не повинен перевищувати можливого навантаження контейнера: для 20 футових — до 23000 кг, 40-футових — до 27990 кг, 45-футових —не більше 27300 кг.
  • У разі великої відстані від місця виробництва до порту навантаження, температуру в камері необхідно підтримувати тривалий час. Якщо товар в рефе слід залізничними коліями, то його вантажать на рефрижераторні зчепи. Якщо авто-підключення рефконтейнера відбувається до паливного баку автомобіля.

Однак такі види живленняння рефрижераторного контейнера не завжди виправдані і можливі. Тому, найчастіше використовують автономні генераторні установки-дженсети (Genset). Це обладнання оснащене власним паливним баком і системою охолодження. Монтується безпосередньо на рефконтейнер. Задана температура в рефконтейнері підтримується з точністю до 0,2°С.

На судні рефконтейнер підключається до стаціонарної точки живлення 3-фазної мережі з напругою 360/460В і частотою в 50Гц. Протягом рейсу судномеханіки періодично проводять діагностику підтримуваної температури. Залежно від умов страхування і контракту Інкотермс, відповідальність за цілісність, якість і кількість товару несе вантажовідправник, вантажоодержувач та/або агент.